Plan Yap ve Başla

Plan Yap ve Başla

Merhabalar, uzun zamandır çok plansız yaşadığımı düşünüyorum. Tamam bu olayda okulun, dershanenin büyük bir etkisi var hatta bana bu yazıyı yazdıran etkende bu. Okul, dershane derken kendimi geliştirmek için hiç vaktim kalmadığını hissetmek bende büyük bir motivasyon kaybına yol açıyor. Günü gününe gerekli makaleleri okusamda, sektörü takip etsemde yetmiyor. Bu olay okulu sevmemem hep yazılım ile uğraşmak istememden doğuyor herhalde.

2016 yılına başlarken 10 tane maddelik kendime bir liste yapmıştım tabii kimse ile paylaşmadım bu listeyi. Yaptıkça tik attım geçtim. Bu maddelerin arasında uyku düzenini düzene sok diye bir maddede vardı. Bu madde ile günlük planımı sizlere başlık ve altında açıklama olarak aktaracağım hem benim içinde böyle bir yazı olması kendimi motive edip buraya yazdım bak yapmalıyım dedirtecektir onun için sizlerle paylaşıyorum.

Uyku Düzeni

Bu konuda Barış Özcan’ın 40 Sabah Erken Kalk videosunda söylediklerini uygulayacağım. Her gün 23.00 da yatıp 4 te kalkacağım. 7 de evden çıkıyorum 2.5 saat bana çalışmaya kalacak.Yazılım ile ilgili makalelerimi, videolarımı izleyip gerekli To Do List’im deki listeyi tamamlamaya çalışacağım. (Yazılım ile ilgili olan kısmı)6

Her Aya Öğrenilcek Liste Yap

Bu konuda aktif olarak Trello kullanacağım. Trelloo kullanmamın sebesi ise çok güzel şekilde program listeleme yapılabiliyor. Hatta listenin listesi yapılabiliyor. Bu da büyük bir artı benim için. Zaten bir öğreneceklerim listem var. Bunu aylara bölüp daha odaklı şekilde uğraşıcam.

İngilizce Çalış

Programlama dili öğrenmek kadar ingilizcede bu konuda bence çok önemli. Hatta daha önemli diyebiliriz çünkü sektör ingilizce. Çoğu makale, video ingilizce olarak internette bulunuyor. Öğrenmemi hızlandırmak için ingilizce şart. Bunun için her gün yeni aldığım gramer kitabından 2 konu ilerleyeceğim. (Toplam 1-1.5 saatimi alıyor bu olay)

Kitap Oku

Kitap okumayı seven biriyim fakat programlama kitaplarına biraz ara verip roman vs okuyup daha fazla kitap okumak istiyorum. Programlama kitaplarına bayılıyorum fakat ayda anca 1 tane bitirebiliyorum bu sayıyı artırmak zor. Çünkü okuyup pratik yapıyosunuz bazı kitaplar 2-3 3-5 ay bile sürüyor (A’dan Z’ye PHP)

Onun için programlama kitapları hariç seveceğim türde kitaplar ile ayda 5 kitap okumayı hedef koyuyorum kendime. (Okulda boş derslerde falan bunu yapacağım.)

Tasarım Yönümü Geliştireceğim

Tasarım yönümü kesinlikle daha fazla geliştirmem gerekiyor. Günlük Dribbble, Behance, ThemeForest trendlerini, yeni çıkan işleri incelemeyemeye devam edeceğim bunun için.

TeknoMore’ a Günlük 2 Yazı Yazacağım

Yazılıma ilgim olduğu kadar teknolojiyede o kadar ilgim var. Hangi telefon çıkmış hangi özellikleri var hepsini okumayı videoları izlemeyi çok sevdiğim için TeknoMore adında bir site kurdum geçenlerde. Günlük 2 teknoloji yazısı yazacağım.

Şuanlık burada yazdığım 6 başlık var. Bunların hepsini gün içinde yapmaya çalışacağıım. Aklıma başka başlıklarda gelirse yazıyı güncelleyeceğim.

2 thoughts on “Plan Yap ve Başla”

  1. Sen var yaa addamsin be kardesim 😀 bence bu listeye linux ogrenmeyi de ekle. İnşaAllah kamptan donunce ben de boyle bi liste yapacagim. 😊 başarılar kardeşim.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *