Category

Youtube

Category

Hayatımızda hep YouTube vardı fakat 1-2 seneye kadar sadece müzik, oyun ve teknoloji kanalları için vardı. Geçen seneden beri bizim gibiler (geliştirici, tasarımcı, girişimci) insanların da izleyebileceği YouTube kanalları ortaya çıktı. Barış Özcan’ın kanalı olsun Başka Bir Şey kanalı olsun içerikler sürekli artmaya devam ediyor. Benimde çok samimi olduğum, hatta bana çok şey öğreten Doğukan Güven Nomak’ın Tasarımcı & Geliştirici Sohbetleri kanalından size bahsedeceğim. Doğukan abi başarılı bir Front-End Developer, gerçekten de çok iyi biri. YouTube kanalıda Front-End’de…

Merhaba arkadaşlar, Bana çok fazla Html , css, javascript için hangi kitabı almalıyız tarzında sorular geliyor. Bende bundan sonra sizlere bu videoda olduğu gibi kitap önerileri için iyisiyle kötüsüyle kitapları tanıtacağım. Bu videomuzda Burak Tokak’ın Html5 CSS3 ve JS ile web tasarımı kitabını sizlere anlatmaya çalışacağım. Web Tasarıma, Web Geliştirmeye yeni başlayacaksanız zaten öğrenmeniz gereken ilk üç dil bu kitapta temel şekilde anlatılıyor. Hatta şunu söylemeden edemeyeceğim kitabın CSS kısmı çok güçlü bir şekilde yazılmış.…

YouTube kanalım için hazırlamış olduğum Html eğitiminde Sublime Text 2 editöründeki Emmet eklentisini göstermiştim. Sublime Text 2′ e iyice alıştıktan sonra CSS Emmet özelliğini de çokça kullanmaya başladım. Sublime Text 2’nin emmet eklentisi sayesinde hızlıca Html yazmanın yanında CSS kısayolları ile hızlıca CSS de yazabiliyorsunuz. Bu da geliştiriciler için çok büyük bir kolaylık anlamına geliyor. CSS dosyanızda “h” yazıp “tab” tuşuna bastığınız zaman size otomatikman height: olarak css kodunuzu getiriyor. Hemen yüksekliğin değerini de vereyim…

Neredeyse 1,5 aydır video yükleyemiyordum. Geçerli sebeplerimde vardı. Bu videoda sizlere neden 1,5 aydır video yükleyemediğimi anlatmak istedim ve geri döndüğümü haflatık 4 video sonradan da günlük 2 video geleceğinin haberini vermek istedim. Videoyu beğendiyseniz beğenmeyi unutmayın bana destek olmak içinde kanalıma abone olabilirsiniz. Abone olun! ► https://t.co/YqfRlwTCdA WebSitem: http://baransomakli.com/ Facebook: https://www.facebook.com/baransomakli Twitter: https://twitter.com/baransomakli İnstagram: https://instagram.com/baransomakli

Merhaba dostlarım, uzun zamandır yazı yazmıyordum yeni temaya geçtikten sonra baya yazmaya başladım kendime geldim diyebilirim. Video hazırlamak gibi bloguma yazı yazmaya da bayılıyorum. Aslında öğrenmek ve öğretmeye bayılıyorum demek daha doğru olur bence. Bunun içinde YoutTube kanalımda paylaştığım videolara aynı hızla günde 1 video olarak devam etmek istiyorum. Başlayıpta devamını getirmediğim WordPress Tema Yapımı Eğitim setimi kaldığım yerden devam ettireceğim. Ve sadece video olarak kalmayacak her video içinde özel olarak blogumda içerik yazacağım. Yani…

Kanalım açılalı tamı tamına 1.5 hafta oldu ve 100 aboneyi geçtik. Ne kadar küçük bir başarı olarak gözükse de bu kadar kısa zamanda olması beni mutlu etti. Hepinize teşekkür ederim. Umarım hep beraber daha başarılı yerlere gideriz. Abone olun! ► https://t.co/YqfRlwTCdA Facebook: https://www.facebook.com/BaranSomaklii Twitter: https://twitter.com/baransomakli Şimdi sıra teşekkür videosunda.

Merhaba arkadaşlar, ben Baran Somaklı diye başlar tüm videolarım. Kanalımda Html, CSS, PHP, WordPress ve oyunlar hakkında videolar paylaşıyorum. Hepiniz kanalıma gelip benimle Web Programlama öğrenebilirsiniz. Kanal tanıtım videom aşağıda 🙂

Tarayıcıların kendilerine ait varsayılan CSS ölçütleri vardır. Bir arayüz kodladığınız zaman tarayıcıların farklılıkları yüzünden her tarayıcıda farklı farklı boşluklar gözükebilir. Tam bu durumda da yardımımıza Reset CSS koşuyor. Reset CSS sayesinde tüm tarayıcıların varsayılan değerlerini kendi isteğimize göre şekillendirebiliyoruz. Örnek vermek gerekirse tarayıcının varsayılan değeri margin:10px; ise yaptığınız arayüz,  varsayılan margin:10px kodu yüzünden ekrana tam oturmaz. Bu sorunu da ortadan kaldırmak için reset.css kullanacağız. Aşağıda vereceğim kodları isterseniz css dosyanızın üst tarafına yapıştırabilirsiniz. İsterseniz ayrı bir css dosyası…